Monday, November 3, 2014

Fenomena Jeruk Asam Boi

In the name of Allah, the Most Gracious the Most Grateful.





Lately ni semua orang duk upload jeruk asam boi sama ada kat facebook, we chat, instagram mahu pun twitter. Well, acceli aku pun belum merasa lagi jeruk asam boi ni. Sedap sangat ke?

Tapi ada lah aku terjumpa jeruk asam boi ni dekat online shops JERUK ASAM BOI yang kak lopah kita share nie. Memang terliur jugaklah tengok. Adakah ini satu fenomena dan tak lama lagi orang pun akan bosan jugak lalu bertukar arah lagi. Gitewww!

Selain kat insta shops, aku terjumpa jugak jeruk asam boi ni dekat Starbucks kampus aku. Satu plastic RM5. Makkkkkk aiiii mahalnya! Padahal mangga + asam boi je. Buat sendiri pun boleh je!

Okay, aku nak share sikit bahan-bahan jeruk asam boi yang sangat marbeles ni!

Bahan-bahannya :
Sebiji buah mangga (boleh jugak tukar buah kedondong atau apple hijau. Ikut kretiviti. Kehkeh!)
Asam boi
Serbuk asam
Gula
Garam

Siap! Selamat mencuba! 




No comments:

Post a Comment