Tuesday, July 24, 2012

SALAM RAMADHAN 1433H

In the name of Allah, the Most Kind, the Most Merciful




salam Ramadhan semua! puase jangan tak puase! :D Heh! Heh! Heh!




mase untuk kita jadi insan yang lebih baik! moga-moga segala perlakuan kita di bulan Ramadhan ini diterima Allah :D



haaa, orang sekarang suka baca Al-Quran tapi tak memahami apa itu isi tersurat di dalamnya. Marilah sama-sama kita memahami dan mendalami apa isi nya :D


Syukur ke hadrat Illahi dapat juga aku menghembuskan nafas lagi di muka bumi ini dalam keadaan tubuh badan yang sihat dan cergas. Alhamdulillah dah 5 hari umat Islam menyambut bulan mulia ini iaitu di bulan Ramadhan. Syukur aku masih penuh lagi berpuasa. Rasa nya aku masih belum terlambat kan nak wish Salam Ramadhan kat uolsss ann annnn. Hehehe! Haaaa, bila cakap pasal puasa nie, mesti sebuk cakap pasal raya kan. Itu sudah tentu! Sebab aku pun berperangai begitu. Kehkehkeh! Sepatutnya di bulan yang paling mulia ini, kita mula lah mendekati dengan pencipta kita iaitu ALLAH S.W.T. SubhanAllah! Segala perkara yang kita buat di bulan Ramadhan ini, pahala dilipat ganda. Perbanyakkan lah berzikir, membaca Al-Quran dan berterawikh! Haaaa. Terawikh la yang paling liat sangat aku nak buat! Aku pun tak tahu kenapa. Mungkin sebab syaitonnn mengusai diri sendiri membuat ibadah! Heh Heh Heh!





pelbagai jenis kuih-muih! Awww awww :D




kesesakan semasa di Bazaar Ramadhan :)


ni lah nama nya Murtabak for those yang tak tahu! Sedap ohhhh! Kih kih kih!

Aku baru sekali berbuka puasa di surau. Masa tu "mor'ee" makcik aku. Makan nasik ayam. Nyum nyummm! Sedapppppppp! :D Pergi bazaar Ramadhan dah 3 kali. Takda apa pun yang menarik perhatian aku. Bila tengok kesesakan kat bazaar, lagi lah aku takda mood nak beli makanan. Selalunya juadah yang aku beli kuih-muih je. Pemanis mulut nak berbuka puasa. Air sejuk pun jarang beli. Macam-macam kaler air aku jumpe! Wah! Ade hijau, ungu, itam, puteh, biru pon ada! Air apa pun aku tak tahu! HEHE. Mostly, aku tengok orang suka beli murtabak! Perh! Panjang berderet orang sanggup tunggu nak beli murtabak dia! Tapi, bagi aku MEMANG SEDAP DAN ZEELICIOUS LAHHHHHH! :D





Yusuf Taiyoobbbbbbbbbbbbb :D Hik Hik Hik!



Aku suka makan kurma Yusuf Taiyoob nieeee :DDD

Haaaaaa, lagi satu! Perkara yang tak boleh tinggal masa bulan Ramadhan ini adalahhhhh YUSUF TAIYOOB! Aku pun hairan, asal je bulan puasa mesti kurma berlambak-lambak. Bila bulan lain, takda la pulak. Bukan ke kurma nie baik untuk kecergasan mental dan fizikal? Hairan Hairan Hairan! Huhuhu. Apa pun aku memang gemar sangatlah kurma ni berbanding dengan kurma lain. Sebab kurma ni sangat lembut! :D Tapi.... Kurma NABI lah paling sedap tapi mahal ! T_T

Gambar : Sumber dari Mr. Google :D

1 comment: