Tuesday, February 28, 2012

BB Cream Mouse Terlalu Mahal??

In the name of Allah, the Most Kind the Most Merciful.

Salam guys! Terasa lame jugak la tak update blog kan. Sorry sy bukan blogger yang active. Hehehehe. Thanks for those yang selalu bace entry. Thanks sesangat oke. Hihihihi. (perasannye)



Oke, entry sy kali nie tentang BB cream. Yelah, sekarang kan dah trend gune bb cream. Merata-rata orang pakai bb cream. Kunun bajet korea sangatlah! Hehehehe. Yela, bb cream kan mulanya dari Korea. Sy jugak lah yang ketinggalan zaman tak pakai bb cream lagi. Sedihnye..... (T___T) Hihihi.

Ehh ehhh, BB cream punye new product dah kuar la. Pergh! Aku mesti beli nie. Hahaha. Ok, first impression aku tentang bb cream, oh mahalnya bb cream Maybelline nie. nak beli jenama Maybelline or amek yang murah2 je. Harga dia RM60++. Gila mahal la! Punya lah lame fikir, last2 tak beli pon. Tapah hape je kan. Hihihi.




Then, baru-baru nie kawan aku ajak pergi jalan2 kat Ipoh. Kitaorang jalan2 lah kat ipoh parade, and jusco. Motif dia nak cari beg DOMO-KUN untuk kawan aku nie haaa. Banyak gila la barang domo-kun. Entah sejak bila lah dia kumpul barang2 domo nie. Kawan aku si penggemar domo-kun. Bagus nie! Hehehe. Masa aku jalan2 kat living cabin tu, aku terjumpa domo kaler pink! Waaaaa! Comel sungguh! Huhu.




comel kan beg domo kun nie? RM25 je. :)




si family domo-kun. hahahahaha

Bila sampai je jusco, benda yang tak miss aku pergi adalah watson! Wahhh! Best gila la masuk watson tu. Macam semua benda aku nak beli, tapi..... Duit tak mencukupi la. Sobss sobsss. Lupe kan harapan nak beli semua barang. Hihihi. Aku pon cari lah bb cream mouse Maybelline kat watson tu... Malangnya aku tak menjumpai nya. Sebab aku pon dah lupa bentuk dia macam mane. Sedih.. Huhuhuhu.

Aku pon meneruskan lah perjalanan usha kat Guardian. Sebab 2 tempat nie je yang jual barang2 macam nie kan. Setahu aku la. Hihihi. Dan..... Akhirnya aku menjumpainya.. Waaaaaaaa! Kyaa~ Harga dia RM54.90. Dan tanpa berfikir panjang, aku pon beli la. Aku beli sekali lip gloss baru Silky Girl RM10 je. Happy nye!!!!!!!

Mase kami otw nak balek SI, aku rase tergerak hati nak pergi balik kedai watson tu! Yelah, kenapa watson takde pulak kan bb cream tu, walhal kedai watson tu 2 kali ganda besar dari Guardian. You know what???? Aku terjumpa lah! Haaaaaaaaaaa. Murahnya tak terkata. Only RM45.00 je! Memang rase nak mengamuk je la. Happy bertukar jadi sedih balek. Huwaaaaa. Huhuhuhu.

Okay, first aku pakai bestlah! Sebab dia berbuih2. Dan best! Hihihi. (suka main buih) But, aku lebih suka foundation Maybelline tu even hanya SPF22++ je. BB Cream Mouse nie SPF30++. Memang bagus lah! For those yang tak beli lagi, cubalah! Tak rugi pon. Huhu.

No comments:

Post a Comment