Thursday, November 24, 2011

AJAX

In the name of Allah, the Most Kind, the Most Grateful.



AJAX. what means of AJAX? AJAX is an acronym for Asynchronous JavaScript and XML. program nie dah dilaksanakan sebulan yang lalu. how wonderful! best la. sebab dapat makan free hari-hari. for lunch je lah. dinner or supper takde lah! bankrupt lah kan. hehe. actually bukan lunch pon, kira breakfast lah.

first week, kitaorang just belajar communication skills, grooming, mentality and banyak lagi. lebih kurang memotivasikan diri kami lah! buat cover letter and resume sekali. at last, hari jumaat first week tuh kami ade presentation. then, bagaimana cara buat jambatan guna spagetti and then kumpulan kami menang! kami dapat lah hadiah seikhlas hati dari encik hasnuden. really thankful.

second week, mula lah kehidupan kami sebagai programmer. perh! memang agak laju dan sukar lah. orang yang ajar kami adalah encik trikiti. before he started teach us, i just guess how great he is. sangat dahsyat kot! apa kesalahan kami, semua dia tahu dengan pantas. memang master gila lah! and aku pon rasa masih konfius yang dia nie berbangsa apa dan beragama apa. but, the point is tak penting pon. saja gedik nak tahu. nak tanya segan pulak. hehehe.

hari kami semakin hari semakin sukar. yelah, seminggu terakhir tu kami terpaksa buat projek. aku group dengan Ain, Amalina,Icha and Hanis. kami buat tentang bookstore, kira macam MPH Bookstore online lah. kami hanya ada masa 5 hari je nak buat projek. stress lah! itu tak kena ini tak kena. bermasam muka. tapi, aku buat muka relax je. atasi dengan tenang and at last kami berjaya melakukan projek tu. dan sewaktu aku buat presentation last day tuh, encik trikiti kata aku adalah presenter favourite dia. aku sangat happy dan teruja. masa present tuh, aku speaking english. ade lah beberapa yang speaking english gak, and the rest malay. that's more easier. mungkin suara aku yang lantang dan dia boleh faham apa aku nak kata. hehe.

last but not least, i'm enjoy this event! thanks. sayonara.

No comments:

Post a Comment