Friday, October 15, 2010

The beginning

In the name of Allah the Most Merciful, the Most Kind

Salam. New updated. I’ll be back. Here, I have a sad story. Banyak perkara yang terjadi sejak akhir akhir nie. Perkara yang aneh yang tak di gemari. Teringin mahu meraung sekuat kuatnya. Tapi ,apakan daya. Saya tak mampu la. Hanya mampu menangis teresak esak. Huduhnya bila menangis. Nampak sangat yang saya nie terlau manja. Aduhai. Mulanya, saya menanges kerana terpaksa buat 3rd project of multimedia iaitu video editing sendirian. Tapi, takpa. Saya buat jugak. Then, saya suruh partner saya tolong editkan. Tiba tiba dia marah saya. Dia kata saya buat kerja sikit pon tak buleh buat. Macam macam tomahan lah yang dia berikan kat saya. Sedih teramat sangat. Lalu, saya pergi bilik syikin untuk mintak tunjuk ajar dia. Alhamdulillah saya dapat melakukannya dengan sempurna. Pada malam khamis, saya ada test multimedia. Hanya sempat baca multimedia pada pagi tuh. Chapter dah la panjang panjang. Aduhai. Menangis lagi sambil baca multimedia. Tak tahu lah apa yang di bacanya. Rasa macam kelakar je. HAHA. But, saya dapat jawap dengan sempurna dan jaya. Alhamdulillah. Cewah!! HAHA. Tapi, ada 1 soalan yang tak puas hati iaitu saya terlupa HTTP stand for what. Geramnya! Ingat hypertext je. Menyakitkan. HUHU. Malam tu kuar awal. 40 minit dah siap. Buat apa tunggu lama lama an. Then, kuar je la. HAHA. Kunun leh dapat 100% fully marks. Lepas tuh, saya study calculus lak. Sebabnya esok pagi kami ada test terakhir. Ya Allah!!! Saya terpaksa bersengkang mata malam tu. Chapter5 je pun. Power of series. Not bad la! Chapter nie mudah. Kalau kita faham. HAHA. Tapi. Formula dia sangat sangatlah banyak. Tak buleh silap langkah nie. Kalau tak, abes miss tuh nanty pangkah besar besar. HAHA.

Lepas habis test je, saya tido dengan sepuas puasnya. Takde la puas mana pun. 2jam je tido. HUHU. Then, beli makan and sembahyang Asar. Alhamdulillah. After that, I go to the Syikin’s room. Untuk jawap quiz multimedia. Segala nota disebelah. But, I can’t find the answer. Soalan susah gila vavi. Aduhai! 10minit pulak tuh. Rasa cam tak sempat la. Kalau buat kat kelas, mahu gak ½ hours. And I got 10 from 15 marks. Not bad la kan. HAHA.

Malam tadi, saya dapat berita sedih lagi. Sedih lagi. Tak tahu la sampai bila saya akan bersedih. Takpa. Saya wanita yang tabah dan kuat. Tak tahu lah kenapa malam tadi rasa sedih dan sangat terkilan. Takda lah saya buat perkara yang bodoh kan. I’m already 19. Dah boleh fikir mana yang baik dan buruk. It’s okay la kan. Saya hanya mampu mendoakan kebahagiaanya. Saya juga tumpang gembira kalau dia bahagia. Saya suka melihat dia senyum gembira. Tapi, saya sedih. Dia langsung tak hargai persahabatan kami. Saya merasa sangat terpinggir. I’m know I’m not a good friends. Saya tak mampu nak ikut semua kehendak awak. Saya taknak meseg awak sebab saya taknak awak terluka dengan kata kata saya. Saya taknak tegur awak. Sebab saya takut awak akan marah or sedih dengan kata kata saya. Sebab saya cuba untuk berubah. Saya tahu ayat saya suka buat awak marah dan benci saya. Saya pendam dari hari ke hari. Saya cuba tahan untuk tak hubungi awak. Saya rindu kan awak. Saya rindu awak sangat sangat. Saya hampir menangis malam malam tatkala saya kesunyian. Tapi apa awak balas kat saya? Saya sangat terkejut. Really shocked! But, nevermind. Apa yang dah berlaku tu tetap berlaku. Saya tak mintak simpati dari siapa siapa. Awak memang bukan jodoh saya. Saya terima kenyataan tu. Dan saya sedar dari awal lagi. Thanks sebab sudi kawan dengan saya selama nie. Maafkan saya kerana selalu menyusahkan awak.

No comments:

Post a Comment